Známe logá automobiliek a ich význam

Ferrari
 
Vzpínajúci sa kôň loga Ferrari je ukážkou sily. Ferrari založil v roku 1939 Enzo Ferrari, ale prvé auto so znakom Ferrari prišlo až po roku 1947.
Logo značky je známe čiernym koňom stojacím na zadných nohách. Zvyšok loga používa talianske národné farby. Kôň sa niekedy objaví aj ako strieborné logo.
 toyota.png

Toyota

 

Pokiaľ ide o skryté symboly, Toyota je dobrým príkladom. História Toyoty siaha do roku 1924, keď Sakichi Toyoda vytvoril stroj na automatickú výrobu modelu G. Spoločnosť začala vyrábať autá – Toyotas – v roku 1933. Prekrývajúce sa ovály znamenajú ich cieľ udržiavať spokojnosť zákazníkov a zaistiť spoľahlivosť ich automobilov. Dlhé ovály znamenajú dôveru zákazníkov v značku.

 

 

Jaguár

 

William Lyons spolu s priateľom založil spoločnosť v roku 1922, ale priateľ ju neskôr predal. Spoločnosť bola pôvodne nazývaná Swallow Sidecar Company. Prvý automobil sa objavil o niekoľko rokov neskôr a dostal meno Jaguar.

Jaguar je vybavený logom, ktoré je priamočiary a brilantne jednoduchý. Autá sú rýchle a jaguár je zviera, ktoré symbolizuje výkon a rýchlosť. Raná verzia loga sa objavila v roku 1935, ale v polovici roku 1945 sa zmenila na podobu jaguára.

 

Mercedes-Benz

 

Mercedes-Benz má logo, ktoré vyzerá ako obklopená trojbodová hviezda. Nemecký výrobca automobilov je súčasťou spoločnosti Daimler AG a je známy svojimi luxusnými vozidlami. V roku 1926 bola obchodná značka Daimler-Benz, ale potom sa zmenila na Mercedes-Benz ako spomienka na prvý benzínový automobil, ktorý spoločnosť vyrobila v roku 1886.

 mercedes.jpg

Spoločnosť Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) zaregistrovala v roku 1909 ako ochrannú známku trojbodovú a štvorbodovú hviezdu, používala však iba trojbodovú verziu. Hviezda bola symbolom prepravy po zemi, vo vzduchu a po vode. V roku 1916 to bolo v kruhu s menom Mercedes pod ním a do roku 1980 vyzeralo logo podobne ako to dnešné s kruhovým obrysom a hviezdou vo vnútri.