Nakopnite sa!

To, koľko energie budete mať počas celého dňa, závisí hlavne od vášho rána. Ak svoje telo dokážete nakopnúť tým správnym spôsobom, vaše denné povinnosti vám pôjdu od ruky a navyše vám zostane sila aj na večerný beh, či posilňovňu.

joga
 
Privstaňte si
 
Ľudia, ktorí vstávajú skoro, majú celkovo viac životnej energie. Možno sa vám zdá, že ak si budík nastavíte na štvrtú ráno, už o dvanástej na obed nebudete schopní existovať. Funguje to však presne naopak.  Ak svoj organizmus nastavíte na skoré vstávanie, časom budete mať energie na rozdávanie. Samozrejme je nutné zaľahnúť do postele o čosi skôr. Šesť hodín kvalitného spánku je ideálnou dobou pre zdravého dospelého človeka.
 
Dodajte telu tekutiny
 
Na nočný stolík si ešte večer položte aspoň trojdecový pohár s čistou vodou. Vašim prvým ranným úkonom, by mala byť práve poriadna dávka vody. Vypite ju pred umývaním zubou, raňajkami, či kávou. Svoj organizmus tato doslova naštartujete. Na pohár vody nezabudnite ani po vypití rannej kávy.
 
Rozhýbte sa
 
Ranná rozcvička je malý zázrak. Nemusíte behať niekoľko kilometrov. zostavte si sériu jednoduchých cvikov. Zamerajte sa na rozprúdenie krvi, popreťahovanie svalov a zdravotné cviky. Konkrétne cvičenia závisia hlavne od toho, čo potrebuje vaše telo. ak napríklad trpíte bolesťami chrbtice, určite do svojej rozcvičky zakomponujte cviky na chrbát. Vo všeobecnosti pomôže klasické pretiahnutie svalov a zopár výskokov z drepu, alebo švihadlo.

smoothie
 
Nakopnite sa vitamínmi
 
Ovocná šťava, zeleninový šalát, alebo populárne smoothie. Je jedno akú formu zvolíte, ráno by ste si mali nepodmienečne dopriať poriadnu dávku vitamínov a minerálov. Čerstvá a tepelne neupravená zelenia, či ovocie sú najlepším spôsobom.
 
Výživné raňajky
 
Pri jedle ešte ostaneme. Spomínaná zelenina by mala byť každodennou súčasťou vašich raňajok. Na druhej strane, však musia byť dostatočne výživné. Nebojte sa pravidelnej konzumácie vajec. Ideálne je celozrnné pečivo a mliečne výrobky. Dôležité sú hlavne bielkoviny a proteíny. K nim si však vždy prihoďte aj nejakú tú zeleninu.

Nakopnite sa!
4.8 (95%)4