Viete ako na svadobnú zábavu?

Nejeden Slovák si pri slove zábava pomyslí na alkohol a divoké vyčíňanie za svojich mladých, zväčša študentských čias. Niečo také je na rodinnej oslave neprípustné, hlavne na svadbe, ktorá by mala byť oslavou nového, spoločného začiatku dvoch mladých ľudí. Na rozprúdenie nálady sa spoliehajte na svoje možnosti, nie na obvyklé zvyky.

svatba

Základom je spokojnosť
Aby sa hostia výborne bavili, nesmú byť hladní a ani smädní. Veľkolepé chody a alkoholické, ale i nealkoholické pitie, väčšinou nie je problém. Preto podávajte jedlo na čas a nemeškajte  s ním. Ľudia neprichádzajú na oslavy najedení. Postarajte sa aj o to, aby bol priebeh svadby predvídateľný. Ak chcete rozosmiať pozvaných, zaužívané tradície môžete niečím ozvláštniť a doplniť. Na škodu nie je ani výber človeka, ktorý bude pripíjať na šťastie novomanželov. Vyberajte niekoho, kto si nebude musieť vypiť na guráž a zároveň to zvládne s odvahou a nejakým tým vtipom.

V hudbe sa musíte trafiť
Dobrá muzika je asi základom každej tancovačky. Ak snívate o takomto rozptýlení, musíte sa zhodnúť vo výbere so všetkými hosťami, alebo aspoň s väčšinou. Preto si nerobte po večeri súkromnú párty len pre vyvolených. Stavte na klasiky. Keď sa vám nepáčia ľudové piesne, zaujmite slovenskými evergreenmi, ktorých je bezpochyby od rôznych skupín veľa. Živá hudba vie naozaj premeniť atmosféru, preto ak máte možnosť, voľte kapelu. Na Slovensku je mnoho hudobných nadšencov, ktorí si radi idú zaspievať a zatancovať na akcie za zopár eur.

oslava

Zvyky a tradície
Tie sa dodržiavajú na všetkých svadbách a je jedno, či je niekto z východu alebo západu. Čepčenie, typický zvyk, nemusí byť iba o nacvičenom predstavení. Publikum rado uvíta nejakú tú zmenu, vtip alebo improvizáciu, napríklad aj so samotnými pozvanými. Nebude to len interaktívne, ale zaujmete s tým natoľko, že si to budú všetci pamätať.

Starší zamestnanci neprinášajú iba nevýhody, ale aj množstvo pozitív!

Je tu istý paradox. Aj napriek tomu, že oficiálny dôchodkový vek sa zvyšuje (a zrejme sa zvyšovať bude), rovnakým dielom narastá nezáujem o starších zamestnancov a v prípade, ak budú vo vyššom veku prepustení, ich situácia na trhu práce môže byť stále komplikovanejšia.
Pritom nie je pravda, že starší zamestnanci alebo starší záujemcovia o prácu predstavujú pre zamestnávateľa len samé nevýhody! A čo takto ich skúsenosť a iné kvality, ktoré pokročilejší vek prináša?

dohoda

Predsa firmy, ktoré si cenia i starších zamestnancov a nechávajú im rovnocenné šance sa zhodli, že skúsenejší vek so sebou prináša z celkového hľadiska hneď niekoľko pozitív. Spomeňme napríklad lojalitu a stabilnosť, takisto zodpovednosť a áno, aj skromnosť a uvedomenie si reality. Navyše sú z celkového pohľadu zodpovednejší a nehrajú sa na frajerov, čo požadujú tisícové zisky pri minimálnej námahe. Majú už predsa niečo za sebou. Pre zamestnávateľa je určité pozitívum aj fakt, že tieto ročníky už majú staršie, väčšinou samostatné dospelé deti, ktorým sa už nemusia z hľadiska času a financií venovať tak, ako mladí rodičia.

Ale samozrejme aby sme boli objektívni, musíme zvážiť aj známe negatíva, ku ktorým sa radí predovšetkým slabšia alebo takmer žiadna znalosť cudzích jazykov a nových technológií. Neblahá situácia pre obe strany nastáva hlavne v prípade, pokiaľ je dotyčný prepustený po dlhých rokoch z firmy, kde celý čas vykonával tú istú alebo podobné funkcie a na získanie novších znalostí nebol čas. Takýto osud je smutný a žiaľ sa stáva bežným. Ohľad zrejme musíme brať aj na možné zdravotné problémy alebo náchylnosť k nim.

podnikatel

Nehľadiac na vyššie spomenuté výhody a nevýhody však neplatí mýtus, že vzdelávať by sa mali hlavne mladšie ročníky. Obzvlášť nie v dnešnej doey, kedy ani stáli a starší zamestnanci nemajú nič isté a prichádza vlna mladých, ambicióznych, technológie a jazykov znalých ľudí.

Nakopnite sa!

To, koľko energie budete mať počas celého dňa, závisí hlavne od vášho rána. Ak svoje telo dokážete nakopnúť tým správnym spôsobom, vaše denné povinnosti vám pôjdu od ruky a navyše vám zostane sila aj na večerný beh, či posilňovňu.

joga
 
Privstaňte si
 
Ľudia, ktorí vstávajú skoro, majú celkovo viac životnej energie. Možno sa vám zdá, že ak si budík nastavíte na štvrtú ráno, už o dvanástej na obed nebudete schopní existovať. Funguje to však presne naopak.  Ak svoj organizmus nastavíte na skoré vstávanie, časom budete mať energie na rozdávanie. Samozrejme je nutné zaľahnúť do postele o čosi skôr. Šesť hodín kvalitného spánku je ideálnou dobou pre zdravého dospelého človeka.
 
Dodajte telu tekutiny
 
Na nočný stolík si ešte večer položte aspoň trojdecový pohár s čistou vodou. Vašim prvým ranným úkonom, by mala byť práve poriadna dávka vody. Vypite ju pred umývaním zubou, raňajkami, či kávou. Svoj organizmus tato doslova naštartujete. Na pohár vody nezabudnite ani po vypití rannej kávy.
 
Rozhýbte sa
 
Ranná rozcvička je malý zázrak. Nemusíte behať niekoľko kilometrov. zostavte si sériu jednoduchých cvikov. Zamerajte sa na rozprúdenie krvi, popreťahovanie svalov a zdravotné cviky. Konkrétne cvičenia závisia hlavne od toho, čo potrebuje vaše telo. ak napríklad trpíte bolesťami chrbtice, určite do svojej rozcvičky zakomponujte cviky na chrbát. Vo všeobecnosti pomôže klasické pretiahnutie svalov a zopár výskokov z drepu, alebo švihadlo.

smoothie
 
Nakopnite sa vitamínmi
 
Ovocná šťava, zeleninový šalát, alebo populárne smoothie. Je jedno akú formu zvolíte, ráno by ste si mali nepodmienečne dopriať poriadnu dávku vitamínov a minerálov. Čerstvá a tepelne neupravená zelenia, či ovocie sú najlepším spôsobom.
 
Výživné raňajky
 
Pri jedle ešte ostaneme. Spomínaná zelenina by mala byť každodennou súčasťou vašich raňajok. Na druhej strane, však musia byť dostatočne výživné. Nebojte sa pravidelnej konzumácie vajec. Ideálne je celozrnné pečivo a mliečne výrobky. Dôležité sú hlavne bielkoviny a proteíny. K nim si však vždy prihoďte aj nejakú tú zeleninu.