V Kalifornii sa chystajú zdaniť sms správy

Množstvo poslaných sms od ich uvedenia do prevádzky sa každým rokom zvyšoval, a to malo zároveň vplyv aj na zvyšovanie ziskov jednotlivých mobilných operátorov. Moderné možnosti posielania správ či inej elektronickej komunikácie však tempo rastu počtu poslaných sms v poslednom období znižuje, a preto sa v USA, konkrétne v Kalifornii rozhodli, že tieto sms správy zdania.

závislost
 
Prvou lastovičkou je Kalifornia
Kalifornia je naľudnatejším a najbohatším štátom v USA. Regulačné úrady v tejto krajine sa rozhodli, že uvalia dane na posielanie sms. Môže to vyzerať ako nepodarený vtip, ale opak je pravdou. Čo je príčinou takého rozhodnutia?
 
Moderné aplikácie znižujú počty sms
Telefónne hovory boli v Kalifornii v 90-tych rokoch prerozdeľované v rámci takzvaného „programu verejného záujmu chudobnejším“ a odvtedy platia zákazníci daň z telefónnych hovorov. Od toho času však počty prevolaných minút začali klesať, a to aj vďaka moderným aplikáciám, ktoré zákazníkom umožňujú posielanie sms a telefonovanie online. Regulačný úrad preto pristúpil k riešeniu problému návrhom na zdanenie sms správ.
 
Zákon by platil aj spätne
Odhady o výške finančného prínosu po zavedení tohto opatrenia hovoria o sume takmer 44,5 milióna dolárov za rok. No oveľa závažnejšia je diskusia o možnosti, že po schválení týchto poplatkov by operátori museli zaplatiť dane spätne za posledných päť rokov. V tom prípade by išlo o sumu asi 220 miliónov dolárov. Regulačné úrady Kalifornie budú o návrhu rozhodovať na budúci mesiac.

pracoviště
 
Pre a proti návrhu
Veľkí mobilní americkí operátori, samozrejme, proti tomuto návrhu razantne protestujú. T-Mobile, Verizon či AT&T argumentujú, že sms správy a aj e-maily nepatria do kategórie telefonickej, ale do elektronickej komunikácie, a preto podľa ich názoru komisia nemá právo rozhodovať o týchto dodatočných daniach. Ako sa tento problém vyrieši a či sa sms v Kalifornii predsa len zdania sa dozvieme už čoskoro.
 

Prečo sú deti a dospeláci chorí?

Choroba sa vyskytuje ako spôsob, ako uspokojiť potreby, ktoré nie je možné uspokojiť iným spôsobom.
1. Postarajte sa o seba bez viny
Lieky, všetky druhy výrobkov starostlivosti, drahé testy, postupy, vyšetrenia – to všetko sa vám poskytuje len preto, že ste chorý. Vyskúšajte rovnakú sumu, ktorú môžete minúť na služby štylistu alebo masážneho kurzu.

buňky

2. Právo na odpočinok
Paradoxom je, že väčšina moderných žien, dokonca aj na voľnej nohe alebo na voľnom programe, stále žije podľa princípu, ktorý hovorí: "Žena má iba dva prípady, keď nedokáže nič robiť. Je to tehotenstvo alebo choroba. " A náš celý systém je postavený na tomto princípe. Dieťa nemôže ísť do školy, ak nechce. Existuje len jeden dôvod, prečo môže vynechať školu – ide o chorobu. No, nie je to absurdné ?!
3. Právo na starostlivosť o svojich blízkych
Príležitosť cítiť sa ako žena, o ktorú sa stará. Nejakým spôsobom nie je obvyklé, aby sme sa starali o "silné, inteligentné a úspešné", najmä o tých, ktorí sa môžu postarať o seba.

4. Pozorujte príbuzných a priateľov
Choroba je spôsob, ako sa cítiť zvláštne, hodné pozornosti. Diskutujú o vás, oni hovoria o vás. Stanete sa "témou dňa". A čím viac vírenie a komplikovanejšie ochorenie, tým viac "oops a ahahs".
5. Rešpektujte
Osoba, ktorá trpí strašným utrpením spolu so svojou ľútosťou a súcitom, dokonca aj s myšlienkami: "Pane, Bože, nech ma to …" vyvoláva úctu. 

léky

6. Schopnosť nevyriešiť to, čo je potrebné vyriešiť.
Keď je dieťa vážne choré, myšlienka rozvodu bude musieť byť odložená. Vlastné silné ochorenie núti odložiť nové projekty a zmenu akéhokoľvek druhu činnosti. Dlhodobá starostlivosť o milovaného človeka je dobrým dôvodom na to, aby ste sa nespýtali na osobný život a kariéru.
7. Možnosť pozastavenia, pomalosti, počúvania seba
V prípade choroby sa život dramaticky spomalí a niečo, čo bolo predtým ignorované a nezaznamenané, sa dostalo do popredia. Každý dych, ktorý urobíte, sa stáva dôležitým krokom.
 
8. "Posledná vôľa umretia"
Zvyčajne je počúvať túžby chorého človeka a keď ste chorí, môžete konečne donútiť svojho manžela, aby upevnil kohútiky a pripevnil pádu na dverách. Nehovoriac o ďalších globálnych požiadavkách.
9. Pozrite sa na svet z druhej strany.
Choroba vám umožňuje vstúpiť do inej reality. Ak ste museli stráviť niekoľko hodín pozeraním televízora a rozprávok, viete o čom hovorím.
10. Prehodnoťte svoj život
Vážna choroba vás prinúti premýšľať o tom, na čo ste predtým radšej nepomysleli.  Ak máte choré dieťa, zaprisaháte sa, že nabudúce bude všetko inak, však?

Rozhodli ste sa žiť zdravšie? Len tak ďalej!

Ako vlastne charakterizovať zdravý životný štýl? Jeho približnú podstatu chápeme asi všetci, ale možno nie všetci vidíme rovnakú cestu, ako ho dosiahnuť a nemusíme sa zhodovať v niektorých detailoch. Určité rady môžu pozitívne ladiť s jedným človekom, ale druhému nemusia vyhovovať alebo v extrémnych prípadoch na neho doľahnú skôr negatívne. Každopádne dodržiavať zdravý životný štýl je v každom prípade potrebné, respektíve nemali by sme ho zanedbávať, nakoľko tým zanedbávame aj naše zdravie a pravdepodobne i dĺžku nášho života.
Zdravý životný štýl v podstate môžeme charakterizovať minimálne tým prvým základným krokom, obmedzovaním zdraviu škodlivých vecí.

svoboda

K týmto najčastejším veciam, ktoré sú škodlivé v podstate pre každého bez rozdielu, sa radí pitie nadmerného množstva alkoholu a fajčenie, to isté platí o liekoch či iných stimulačných látkach. V prípade stravovania časté konzumovanie jedál s vysokým obsahom tuku, umelého cukru a zanedbávanie pitného režimu, najmä vody. K tomu ešte kopec iných faktorov ako pravidelný stres, nedostatok pohybu na čerstvom vzduchu, zlý či krátky spánok, negativita,…
Obmedzením týchto spomenutých vecí sme síce na chválihodnej a zdravšej ceste, ale pod charakteristikou zdravého životného štýlu rozumieme aj vykonávať určité zdraviu prospešné aktivity.

musli

K nim sa najčastejšie radí dostatok pohybovej aktivity, čo môže značiť napríklad beh , bicyklovanie, posilovanie, fitness, plávanie, alebo len jednoduchú, minimálne 1 hodinovú prechádzku v najbližšom parku či v lese, avšak niekoľkokrát týždenne. Skrátka nezanedbávať pohyb. Akým štýlom sa s potrebou pohybu vysporiadate, respektíve akú formu pohybu zvolíte, to by ste si mali určiť predovšetkým vy.
V prípade stravy nejde o jej zanedbávanie, ale nájdenie zdravšej alternatívy bohatej na vitamíny. Z tohto pohľadu si nájdime čas i na ovocie a zeleninu.